Sunday, October 22, 2006

در آستانه 16 آذر اعتراضات دانشجویی را سراسری کنیم


در آستانه 16 آذر اعتراضات دانشجویی را سراسری کنیم
شدت فشار های وارده بر جنبش دانشجویی از طرف رژیم اسلامی هیچ گاه نتوانسته اعتراضات دانشجویی را متوقف کند . اما این کافی نیست باید اعتراضات را متحد و سراسری کرد. باید در موقعیت تعرضی قرار گرفت. اعتراضات روزهای اخیر دانشجویان دانشگاه امیر کبیر، اعتصاب غذای دانشجویان مازندران، تحصن دانشجویان دانشگاه زابل و اعتراضات روز های گذشته دانشگاه تربیت معلم کرج نمونه وجود ظرفیت و پتانسیل برای تعرض به حکومت اختناق اسلامی و شکستن فضای رعب پلیسی در دانشگاه است .
دوشنبه 24 مهر دانشجویان دانشگاه امیرکبیر طی دو روز متوالی به دست گیری کیوان انصاری اعتراض کردند و در مقابل سالن آمفی تاتر دانشگاه تجمع کردند، آنان از ایجاد تشکل های دست ساز مسئولین دانشگاه جلوگیری کردند .
دانشجویان دانشگاه زابل چهارشنبه 26 مهر به وضع بد آموزشی و خدمات دانشگاهی و نبود امنیت برای تردد دانشجویان دختر، تحصن کردند که با برخورد نیروهای لباس شخصی مواجه شد .
دانشجویان دانشکده‌ی فنی دانشگاه مازندران (بابل) شب سه‌شنبه در یک اعتصاب غذای همگانی، مطالبات پشت ‌گوش‌ انداخته‌ شده‌ شان ازجمله رسیدگی به کیفیت بسیار پایین خدمات و نصب دوربین های مدار بسته در محیط دانشگاهی را از مسئولین دانشگاه خواستار شدند. در این اعتصاب غذا که اکثر قریب ‌به‌ اتفاق دانشجویان در آن شرکت داشتند، دانشجویان در اقدامی هماهنگ ظرف‌های غذایشان را تا درب دفتر رئیس دانشکده قطار کردند .
شب گذشته حدود ۱۵۰ نفر از دانشجويان خوابگاهي دانشگاه امیر کبیر در اعتراض به كيفيت نامناسب غذا در مقابل درب دانشگاه تجمع كرده و خواستار پاسخگويي مسئولين شدند ولي انتظامات درهاي دانشگاه را بر روي دانشجويان باز نكرد. توضیحات مسوول تغذيه دانشجويي دانشگاه نيز دانشجويان معترض را قانع نکرد .
800 نفر از دانشجويان دانشگاه تربيت معلم واحد كرج نسبت به نبود امكانات رفاهي وصنفي مقابل در اصلي دانشگاه تحصن كردند. دانشجويان متحصن خواستار رسيدگي مسوولان دانشگاه نسبت به رفع مشكلات رفاهي صنفي دانشگاه هستند. دانشجويان دانشگاه به دليل عدم رسيدگي به مشكلات تغذيه, سالن مطالعه, وام دانشجويي و ديگر مسايل رفاهي دانشجويان تحصن كرده‌‏اند. در این میان 10 نفر از دانشجويان به علت اعتراض به مشكلات صنفي در حالت تعليق به سر مي‌‏برند .
روز جمعه 21 مهر دانشجویان خوابگاه سروستان دانشكده علوم اجتماعی و ارتباطات دانشگاه علامه در اعتراض به وضعیت بد رفاهی در خوابگاه و وضعیت بد غذای خوابگاه ، با ریختن غذاهایشان در كیسه های پلاستیكی ، آنها را از محل تحویل غذا تا داخل كوچه ی خوابگاه ردیف بر روی زمین قرار دادند .
اعتراضات در آستانه 16 آذر را باید گسترش داد و هیچ تعرض جمهوری اسلامی را نباید بی جواب گذاشت. به احکام کمیته های انضباطی، به حضور بسیچ و نیروی نظامی، به فضای پلیسی و ایجاد اختناق مذهبی و انگیزاسیون در دانشگاه باید اعتراض کرد. به همه مظاهر آپارتاید و جدا سازی و دختر و پسر باید اعتراض کرد. به کمبود امکانات رفاهی و سطح نازل تدریس باید اعتراض کرد. این اعتراضات را باید متحد و سراسری کرد و سدی محکم در برابر رژیم اسلامی قرار داد. حمایت سراسری از اعتراضات دانشگاه ها اولین وظیفه همه دانشجویان است . مطالبات دانشجویان در همه دانشگاه ها یکسان است، اخراج نیروهای سرکوبگر از محیط تحصیل ، بیرون انداختن نهاد های مذهبی از محیط علمی و لغو آپارتاید جنسی در کنار ارتقاء سطح علمی و خدمات مطابق بالاترین استانداردهای جهانی، خواست همه دانشجویان است . حول این مطالبات در همه جا باید متحد شد .
سازمان جوانان کمونیست همه دانشجویان را به مبارزه هماهنگ و پی گیر و سراسری برای رسیدن به این مطالبات فرامی خواند . جمهوری اسلامی در شرایطی نیست که بتواند در مقابل اعتراضات سراسری تاب بیاورد . این حرکات و اعتراضات زمینه ساز 16 آذری هرچه وسیعتر و رادیکالتر خواهد شد
مرگ بر جمهوری اسلامی
آزادی برابری جکومت کارگری
سازمان جوانان کمونیست
21 اکتبر 2006، 29 مهر 85

No comments: