Tuesday, July 29, 2008

حاشیه ها

کامرن مزین ایران

حاشیه اول:
شعر زیر از پاچه خواریهای حداد عادل در وصف رهبر خویش است .شرح و توضیحی لازم ندارد:

به گزارش«جهان» حداد عادل درباره‌ي شعري که در وصف رهبر فرزانه انقلاب سروده است، مي گويد؛ زماني که اين شعر را براي ايشان خواندم، واقعاً از دلم برخاست و مي دانستم که ايشان هم خوش ندارند کسي از ايشان تعريف کند و خيلي با احتياط براي ايشان خواندم. يکبار هم بيشتر نخواندم و هيچوقت هم ايشان پس از آن، سراغ اين شعر را نگرفتند و از سال 1371 تا حالا هم که 16 سال از سرودن شعر مي گذرد، اين شعر هيچ جايي چاپ نشده است.وي مي گويد؛ اينک خوشحالم که زماني اين شعر را مي خوانم که رئيس مجلس نيستم.اي دو چشمانت چراغ شام يلداي همه/ آفتاب صورتت خورشيد فرداي همه/ اي دل دريايي‌ات کشتي نشينان را اميد / وي نگاه روشنت فانوس درياي همه/ اي بيان دلنشينت بارش باران نور/ وي کلام آتشينت آتش ناي همه/ خنده‌هاي گاه‌گاهت خنده خورشيد صبح / شعله لرزان آهت شمع شبهاي همه/ قامتت نخل بلند گلشن آزادگي/ سرو سرسبزي سزاوار تماشاي همه/ گر کسي از من نشاني از تو جويد،گويمش / خانه‌اي در کوچه باغ دل، پذيراي همه/ لاله زار عشق يکدم بي گل رويت مباد/ اي گل رويت بهار عالم آراي همه.

حاشیه دوم:
مطلب زیر را سایت روزنه در جواب کیهان نوشته است:

کیهان بدون فیلترشکن مطالب روزنه را میخواند و سانسور میکند!
روزنامه کیهان در صفحه اول خود با عنوان خبر ویژه به تحلیل مهرنوش موسوی از حزب کمونیست کارگری استناد کرده است. جنایتکاران سازمانیافته در کیهان بهتر بود حال که بدون فیلترشکن مطالب روزنه را خوانده و منعکس میکنند، بخش آخر ارزیابی این مطلب را که به سرنگونی نظام اختصاص دارد با دقت بیشتری بخوانند! تا پایین کشیدن این نظام و بستن در کیهان راه درازی نمانده است!

چرا ذوق زده شديد كه حالا افسرده شويد؟!(خبر ويژه)
"افسردگي رسانه هاي غربي از نتايج نشست ژنو، نتيجه شادماني اوليه آنها بود كه با آرزوي وهم آلود عقب نشيني احتمالي رژيم ايران در مقابل آمريكا تبليغات خود را تشديد كرده بودند."اين تحليل را گروهك ضدانقلابي "حزب كمونيست كارگري" منتشر كرد و نوشت: شادماني اوليه رسانه هاي غرب حاصل اميد بستن به سياست استحاله تدريجي نظام و تحميل عقب نشيني بود. آنها حتي حضور برنز را با حضور وي در مذاكرات با ليبي مقايسه كردند و همين مقايسه كافي بود تا امروز به چنين وضعي افتاده و سياست و تاكتيك آمريكا را زير سؤال ببرند. برخورد خشمگين رايس در ابوظبي هم به رسميت شناختن اين اشتباه محاسبه بود."روزنه دات كام" سايت گروهك مذكور مي افزايد: آمريكا با فرستادن برنز به ژنو روي عقب نشيني ولو ميلي متري رژيم اسلامي حساب كرده بود و مي خواست به اروپا و ديگر كشورها گوشزد كند كه اين عقب نشيني احتمالي بايد به اسم خود آمريكا تمام بشود. آمريكا روي استقبال بخشهايي از حاكميت نظام از حضور برنز در اين مذاكره حساب كرده بود اما اين سياست در ژنو يخ زد! براي هزارمين بار معلوم شد كه مقايسه رژيم ايران با ليبي، كره شمالي و سوريه و سياست تغيير رفتار حكومت اسلامي، و تعديل و استحاله تدريجي آن، عبث، پوچ و بيهوده است.اين گروهك در عين حال به جاي ادامه تحليل، فحاشي هاي مفصلي عليه جمهوري اسلامي منتشر كرده و خواستار سرنگوني جمهوري اسلامي از راههاي ديگر شده است.

حاشیه سه:
کودکان پنچ شش ساله در جمهوری اسلامی. یک بدون شرح دیگر:

براساس تحقيقات بهار زنجان، زهرا عباسي شش سال دارد و به علت فوت پدر با حكم دادگستري تحويل بهزيستي زنجان شده و در اين فاجعه‌ي اسفناك از ناحيه‌ي صورت داغ‌گذاري شده است.كودك آسيب ديده‌ي ديگر محمدمهدي قاسمي شش سال دارد و مادر او فوت كرده و به علت بدسرپرستي پدر، تحويل بهزيستي زنجان شده است. اين كودك شش ساله در اين فاجعه‌ي دردناك از ناحيه‌ي گردن داغ‌گذاري شده است.همچنين مريم ندرلو پنج سال دارد و مادر او به قتل رسيده و پدرش در زندان مي‌باشد و در تاريخ 12/2/87 تحويل بهزيستي زنجان شده است. برخلاف نظر اعلام شده در اطلاعيه‌ي سازمان بهزيستي، مريم از ناحيه‌ي پا داغ‌گذاري شده است. البته ماجراي داغ‌گذاري در تاريخ 10/4/87 اتفاق افتاده، ولي در گزارش روزانه‌ي روز دهم و يازدهم هيچ‌گونه اشاره‌اي به اين موضوع نشده تا اين كه در روز دوازدهم تيرماه توسط يكي از مربياني كه شيفت را تحويل مي‌گرفته صورت‌جلسه گرديده و به بهزيستي شهرستان گزارش شده است. بر اساس اطلاعاتي كه به بهار زنجان رسيده، ابتدا با فلز داغ گردن محمدمهدي و سپس صورت زهرا و در پايان بر روي پاي مريم داغ گذاشته شده است و چون بعد از داغ‌گذاري بر روي بدن زهرا و محمدمهدي تا حدي فلز سرد شده بوده، تأثير آن بر روي بدن مريم كمتر بوده است و از آن‌جايي كه 21 روز از روز داغ‌گذاري تا روز معاينه توسط پزشكي قانوني مي‌گذرد، تقريبا آثار داغ ترميم شده است. موضوع داغ‌گذاري بر پاي مريم در عكس منتشره توسط بهار زنجان كه اصل آن تحويل هيأت اعزامي از تهران شده به وضوح مشخص است و عين اين توضيحات به اطلاع هيأت اعزامي نيز رسيده است....

No comments: